אסטמה אצל ילדים

דף הבית >> אסטמה, ובעיות נשימה >> מידע נוסף >> אסטמה אצל ילדים

סוגים של אסטמה אצל ילדים

המערכת החיסונית בשנים המוקדמות של חיי האדם, דהיינו, גיל הינקות והילדות, נמצאת בתהליך של בנייה והתחזקות ומבססת למעשה את עמידותה לגורמים מזיקים. שמירה על היגיינה וסביבה סטרילית היא חשובה ומשמעותית להתפתחותו של הילד, אך עם זאת, חשוב לזכור, שהמערכת החיסונית תגדל להיות חזקה יותר אם היא תבוא במגע מבוקר עם גורמים מאתגרים.

הרצון של ההורים לשמור על ילדיהם ותפיסות הקשורות באורח החיים המודרני, הופכים לעיתים את הטיפול בתינוק או בילד להיגייני מידי, וכך לא נוצרים אתגרים שאיתם המערכת החיסונית צריכה להתמודד, ולכן לא חזקה דיה. במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר במקרה של אסטמה אצל ילדים. אסטמה היא מונח המתייחס לבעיות בכלי הנשימה הגורמים לקוצר נשימה, שיעול וצפצופים ולרוב נגרמים מסיבות גנטיות או אלרגיות. השילוב של מערכת חיסונית מתפתחת, יחד עם חשיפה לגורמי אלרגיה, יוצרת ריבוי של מקרי אסטמה אצל ילדים.

אילו סוגים של אסטמה קיימים וכיצד ניתן לטפל בהם?

אסטמה אלרגית ואסטמה של העור

מחלת האסטמה נגרמת מסיבות שונות ויוצרת תסמינים מגוונים, שדורשים אבחון נכון וטיפול יעיל. הדרך הנכונה לאבחן מהו הגורם למחלה ומה היא דרך הטיפול היעילה ביותר, היא להיוועץ ברופא מומחה אשר לו שנות ניסיון רבות ורמת מקצועיות גבוהה. דוגמא טובה לכך היא מרפאתו של ד"ר קובי שדה, המעניקה לכם יחס אישי ומקדישה את הזמן הדרוש ואת תשומת הלב הראויה, למען פיתרון בעיה זו.

את סוגי האסטמה ניתן לחלק למעשה לפי הגורמים לפריצתה ולפי דרכי הטיפול בה.

• אסטמה כרונית הנגרמת מסיבות גנטיות - אסטמה זו נוצרת מגורמים גנטיים, בשילוב עם גורמים סביבתיים, אשר מובילים להיצרות כלי הנשימה ולחסימת זרימה נורמאלית של אויר. מצב זה יכול להוביל להתקפי אסטמה, שיעול כרוני ויקיצות רבות במהלך הלילה. הטיפול מתחיל ממעקב אחר ההתקפים, במטרה להבין האם ישנו גורם סביבתי, אשר תורם לתחילת ההתקף, ולנסות להימנע ממנו. במקרים בהם יש התקפים כרוניים, ניתן לטפל בתרופות מונעות, אשר דואגות להרחבת הסמפונות באופן קבוע.
  • אסטמה אלרגית - אסטמה זו נגרמת מגורמים מעוררי אלרגיה והיא האסטמה הנפוצה ביותר. האלרגיה גורמת לדלקת במערכת הנשימה, מה שגורם להיצרות כלי הנשימה, המתבטאת בשיעול ובהתקפי אסטמה. כמו במקרה של אסטמה כרונית, גם כאן חשוב להבין מהו הגורם האלרגי. הגורמים האלרגנים הנפוצים בקרב ילדים הם האבק שנמצא בבית, עשן סיגריות, זיהום סביבתי, רגישות לרכיבי מזון ועקיצות חרקים. גם אם אינכם מצליחים לגלות מהו הגורם האלרגי, ישנם מספר דרכים לעשות זאת במרפאת מומחים, ובזכות אבחון זה, תוכלו למגר את התופעה לחלוטין.
  • אסטמה של העור - סוג אסטמה נוסף הוא אסטמה של העור, אשר נגרם גם הוא מגורמים אלרגנים. אסטמה של העור אצל תינוקות וילדים נפוצה יותר מאצל מבוגרים, והדבר מהווה מטרד ומתבטא בגרד ופריחה באזור הלחיים וקפלי העור. גם כאן ישנה חשיבות גדולה לזיהוי הגורם האלרגי, אך ישנם דרכים להקל על התסמינים, כמו שימוש בביגוד העשוי מכותנה, הימצאות בלחות נמוכה והימנעות מסיבון או רחצת יתר של העור או שימוש בתכשירים קוסמטיים מזיקים.
  • ניתן כיום לטפל באסטמה גם של דרכי הנשימה וגם של העור באמצעות טיפול חיסוני - מדובר בטיפול טבעי שבאמצעותו אנו מביאים להתפתחות עמידות כנגד גורמים המחוללים את האלרגיה והאסטמה.